Betaling & Levering

Betalingsmåter

Kortbetaling

Vi aksepterer Visa og Mastercard. Det tilkommer ikke noen ekstra avgifter når du betaler med kort. All kortdata håndteres sikkert av Klarna Checkout, som er sertifisert i henhold til PCI-DSS.

Ved kortbetaling reserveres kjøpesummen når en order blir gjennomført og debiteres først fra kundens konto når produktet / produktene har blitt sendt ut fra Smegs lager.

Internettbank:

Med direktebetaling betaler du som kunde direkte fra din egen internettbank. Pengene blir trukket fra din konto så fort du har godkjent din order.

Klarna konto

Med Klarna konto kan du samle alle dine kjøp under en måned på 1 faktura. Deretter velger du selv hvor mye av fakturaen som skal betales (Minimum 50 Nok per måned).

Klarna Faktura- og delbetaling

Gjennom vårt samarbeid med Klarna kan vi tilby privatpersoner å handle på faktura. Betalingsvilkårene er 14 dager. Ved forsinket eller uteblivende betaling sendes ett påminnelse krav på 60,- Nok, sammen med en forsinkelsesavgift på 24 %. Gjeldende referanserente tilkommer. Skjer det ingen betaling deretter, vil kundens faktura gå over til en inkasso sak / inkasso byrå, der det kan tilkomme ytterligere inkassokostander.

I kassen velger du betalingsalternativet: Faktura. Når du oppgir ditt personnummer gjennomfører Klarna en kredittundersøkelse på ditt personnummer. Kunden vil motta direkte beskjed om kjøp via faktura blir godkjent. Du som kunde vil få tilsendt informasjon om at en kreditundersøkelse er gjennomført på ditt personnummer per post.

Klarna Delbetaling

Det er også mulig å gjøre din faktura om til en fleksibel delbetaling. Dette betyr at du betaler din faktura etter eget ønske, men med en minste innbetaling på 50,- Nok per måned. Den effektive renten ved ett kjøp på 10,000,- Nok; 29,- Nok i månedlig administrativ avgift, 19,90 % i rørlig rente og betaling over 12 måneder er 29,22 %. Hver delbetaling blir da 955,- Nok per måned og din totale kostnad blir 11,458,- Nok.

Leveranse

ColliCare hjemlevering til porten/tomtegrense

Leveranse til porten/tomtegrense betyr at produktet leveres til port, tomte grense eller så nært tomte grensen transportøren kan komme.

Tjenesten” curbside” inkluderer leveranse til porten/tomtegrense.
• Leveringstiden er 5-12 på hverdager (*)
• Leveringer skjer hverdager 07:00-17:00(**)
• Leveringer skjer bare til adresser med fast broforbindelse (***)
• Varsling for bestilling av leveringsdag skjer via telefon/SMS eller e-post.
• Du blir varslet 30 minutter før levering.
• Leveringen skjer til porten, tomtens grense eller så nærme tomten transportøren kan komme.

Når bestillingen din sendes fra oss får du en ny e-mail med et sporingsnummer fra vår samarbeidspartner Unifaun. Legg merke til at det kan ta opp til 48 timer å spore sendingen via ColliCare sin hjemmeside. Det går an å spore sendingen via https://www.collicare.no/track-trace eller ved å klikke på kollinummeret i mailen. Du kan også kontakte ColliCare sin kundeservice på (+47) 22 90 74 10. Mer informasjon finnes på www.collicare.no/kundeservice 

* Noen steder har lengre leveringstid enn 12 arbeidsdager, i tillegg til at i visse områder kan vi ikke tilby levering alle ukedager. Leveringstiden gjelder dersom produktet finnes på lageret i Sverige.

** Det er opp til transportøren å foreslå en leveringstid. Tidsforslaget vil romme et tidsrom på 4-6 timer og du må være hjemme hele denne tiden.
Noen postnummer har mulighet for å velge kveldslevering (17-22) og helgelevering uten ekstra kostnad.

*** Leveringer til adresser på øyer uten veiforbindelse vil bli levert til en adresse på fastlandet. Det er da du som kunde som er ansvarlig for videre transportering av produktet til sluttpunktet. (Samme måte gjelder for retur). Varene leveres kun til en fast adresse, ikke til postkasse.

Ditt ansvar & vilkår for tjenesten

• Være hjemme under hele det avtalte tidsrommet.
• Være tilgjengelig på det telefonnummeret angitt på bestillingen.
• Informer ColliCare i god tid om ting som kan påvirke leveransen, f.eks. vanskelige veier.
• Kontroller at forpakningen eller emballasjen ikke er skadet. Om skaden er synlig er det ditt ansvar at sjåføren noterer dette på følgeseddelen.

Øvrig

• ColliCare får ikke sette av varen/varene utenfor hjemmet ditt.
• Dersom du ikke er hjemme under den avtalte leveransetiden vil bestillingen gå i retur til ColliCare og du må selv kontakte dem for å booke en ny utkjøring. Kostnaden for en ny utkjøring må du betale selv.

IKKE inkludert

Innbæring, installasjon eller utpakking av produktet er ikke inkludert. Dette gjelder også fjerning av eksisterende produkt.

Mottak nektet

Om kunden nekter å motta en leveranse som ikke har blitt godkjent av Smeg, debiteres (trekkes) kunden 1000,- Nok. Koster gjeldene produkt under 4000,- Nok, debiteres (trekkes) kunden 250,- Nok.

Alle leveranser blir avtalt med kunden minst 1 dag før levering (av transportselskapet), dette for å forsikre seg om at kunden er hjemme ved avtalt leveranse. Det er derfor viktig at du er tilgjengelig på telefonnummeret som er oppgitt og registret på din order.

Leveranse skjer normalt innom 5 – 12 arbeidsdager etter at en bestillingsbekreftelsen er utsendt til kunden. Leveranstiden varierer alt etter hvilken dager transportøren leverer til kundens postnummer. På visse postnummer kan leveranstiden være lengre enn 12 arbeidsdager. Er produktet ikke på lager vil kunden bli gjort oppmerksom på dette via e-post. Produkter som finnes tilgjengelig på lager utenfor Sverige har en estimert leveransetid på ca. 2 – 4 uker, eller lengre om produktet først må produseres.